Catàleg d’instruments científics de la Facultat de Física

Us presentem una novetat bibliogràfica que ens ha arribat recentment a la Biblioteca. Es tracta del llibre del professor Santiago Vallmitjana “Instrumentos Científicos. Catálogo de la Facultad de Física de la Universidad de Barcelona” publicat per Les Publicacions de la Universitat de Barcelona.  Fullegeu aquí la publicació.

Aquest llibre explica els antecedents de la col·lecció d’instruments científics de la Facultat de Física de la UB, formada al segle XIX, la seva recuperació i el procediment utilitzat per a la seva catalogació. Mostra una selecció dels instruments més emblemàtics amb les seves principals característiques i inclou un catàleg amb fotografies de cadascun d’ells,  juntament amb una fitxa bàsica amb dades com nom, disciplina, materials, datació i fabricant. Aquest catàleg conté uns 200 instruments especialment d’electricitat, magnetisme i òptica.

La bibliografia del llibre inclou alguns dels  llibres científics publicats entre el 1825 i el 1935 disponibles al Fons Històric de la Biblioteca de Física i Química.

El llibre forma part d’un projecte de catalogació de les col·leccions científiques de la UB, coordinat pel professor Santiago Vallmitjana, que inclou l’elaboració d’una base de dades d’instruments científics de la Facultat de Física i la seva difusió a travès del Museu Virtual de la UB.

Trobareu més informació del tema a la web de la Comissió d’Instruments Científics(COMIC)

1 comentari

Filed under Biblioteca, Història de la Ciència, Llibres, Universitat de Barcelona

One response to “Catàleg d’instruments científics de la Facultat de Física

1. Eli

SciFinder ardealy has social interactions. Oh wait. You’re still using the 2007 version? What about photoshopping the 2011 version instead? Hint: it’s on the web.