Journal of Visualized Experiments (JoVE): Science education and Video Journal. Nou recurs a la vostra disposició

El CRAI de la Universitat de Barcelona ha subscrit la col·lecció Journal of Visualized Experiments (JoVE): Science education and Video Journal per a 2020.

JoVE és el principal productor i editor de recursos de vídeo, indexats per PubMed i revisats per experts, que té la finalitat d’augmentar la productivitat de la recerca i la docència.

JoVE Science Education és una col·lecció de vídeos dedicada a l’ensenyament de conceptes i tècniques bàsiques de laboratori, mitjançant senzilles i comprensibles demostracions. Els enregistraments es complementen amb la transcripció del vídeo i una explicació detallada dels objectius d’aprenentatge, procediments experimentals, materials necessaris, discussió de resultats, etc.

La col·lecció JoVE Science Education, adreçada a estudiants i docents,  abasta una àmplia gamma d’assignatures STEM com Biologia, Química, Física, Ciències Ambientals, Psicologia, Medicina Clínica i Enginyeria.

JoVE Video Journal és una publicació de vídeos d’alta qualitat sobre metodologia de recerca en Biologia, Medicina, Química i Física realitzats pels millors laboratoris arreu del món.  Els vídeos, que van acompanyats d’una descripció minuciosa dels protocols i de les dades experimentals, asseguren una transferència més efectiva de la informació que els articles de text tradicionals, alhora que faciliten als investigadors la reproducció experimental.

L’àmbit d’aquest recurs electrònic inclou mètodes nous, aplicacions innovadores de tècniques conegudes i tests de referència.  Les seccions que abasta són: comportament, bioquímica, bioenginyeria, biologia, investigació sobre el càncer, química, biologia del desenvolupament, enginyeria, medi ambient, genètica, immunologia i infecció, medicina i neurociència.

Els vídeos que publica JoVE són una eina de gran validesa científica i utilitat per a la comunitat científica, especialment perquè proporciona informació detallada per reproduir els experiments científics, fet que contribueix a augmentar la productivitat, l’eficiència i l’èxit dels resultats científics i acadèmics amb el consegüent estalvi de temps i pressupost.

Un recurs electrònic molt recomanable que us animem a consultar i utilitzar.

Filed under Recursos electrònics