Daily Archives: 5 Juliol 2011

Novetat: “La Química a la UB”

El passat 27 de juny va tenir lloc, a la Facultat de Química, l’acte de  presentació del llibre “La Química a la Universitat de Barcelona” escrit pel Dr. Joaquim Sales Cabré, catedràtic emèrit de Química Inorgànica de la UB.  Us comuniquem que  teniu dos exemplars, donats per l’autor,  disponibles  a la nostra biblioteca.

Aquest llibre relata la presència de la química a la UB des del 1837, any de restauració de la Universitat a Barcelona, fins al 1975 quan es crea la Facultat de Química, desdoblada de l’antiga Facultat de Ciències. L’obra descriu l’activitat docent, de recerca i de gestió que han dut a terme durant aquests 150 anys els professors de les Facultats de Ciències i de Farmàcia, atès que van ser els farmacèutics els que van introduir la química  a les universitats.

El llibre està dividit en dues parts ben diferenciades. La primera  s’estructura en sis períodes històrics, des de 1822 fins la dictadura franquista. Conté també, dos capítols inicials que recorden, de manera resumida, els principals esdeveniments de la història de la UB i de la història de la química a la segona meitat del segle XIX. La segona part del llibre inclou uns annexos amb bibliografia exhaustiva dels principals protagonistes de la història d’aquests estudis i les seves aportacions científiques. També incorpora un extens índex onomàstic que facilita la cerca concreta de qualsevol nom que surt al text.

L’obra va dirigida a totes aquelles persones amb interès i sensibilitat pels aspectes històrics del país. Hi trobaran una col·lecció de dades i antecedents que els ajudarà a comprendre millor la situació actual de la química a Catalunya.

Filed under Biblioteca, Donatius, Farmàcia, Història de la Ciència, Llibres, Notícies, Química, Universitat de Barcelona