Biblioteca Fèlix Serratosa. Nova biblioteca personal a Col·leccions especials del CRAI Biblioteca de Física i Química

El CRAI Biblioteca de Física i Química ha afegit la Biblioteca Fèlix Serratosa al seu fons de Col·leccions especials.

La col·lecció Biblioteca Fèlix Serratosa s’ha creat per recollir la donació d’algunes obres resultat de la tasca docent i investigadora del Dr. Serratosa i, a més, pretén retre homenatge als seus mèrits científics, tant en la seva dimensió científica com humanista, i a la seva figura indiscutible en la història de la ciència catalana.

Deixeble de Josep Pascual i Vila, llicenciat en Química orgànica a la Universitat de Barcelona l’any 1949 i doctorat el 1953. Del 1955 a 1957 va treballar al Massachusetts Institute of Technology (MIT); després, com a professor d’investigació al Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i el 1977 va ser nomenat professor a la Universitat de Barcelona. Va impartir molts cursos i conferències a universitats d’arreu del món.

El seu mestratge va despertar l’interès de molts químics per la química orgànica a Catalunya i el seu caràcter obert davant les noves idees va contribuir a la introducció de la síntesi orgànica com a disciplina científica a Catalunya, amb notable repercussió a la resta de l’Estat. L’activitat acadèmica i la personalitat de Fèlix Serratosa amb una extensa carrera investigadora va crear una escola de profunda influència en la ciència química catalana i, més concretament, en el camp de la síntesi orgànica.

Actualment, el fons de Col·leccions especials del CRAI Biblioteca de Física i Química recull les col·leccions: Biblioteca Fèlix Serratosa, Taules periòdiques (col·lecció temàtica), Fons d’arxiu del CRAI Biblioteca de Física i Química i Fons Torquat Notó (fons personal). Es poden consultar a la web del CRAI Biblioteca de Física i Química, Fons i col·leccions, Col·leccions especials.

Filed under CRAI Biblioteca de Física i Química