Daily Archives: 10 Desembre 2019

Préstec especial de Nadal 2019 als CRAI Biblioteques de la UB

Els CRAI Biblioteques de la Universitat de Barcelona ofereixen als seus usuaris un préstec especial de Nadal.

Els documents prestats i renovats a partir del dilluns 2 de desembre de 2019, tindran com a data de retorn el dimarts 7 de gener de 2020. Els documents de Bibliografia recomanada tindran préstec especial des de dimecres 11 de desembre de 2019.

D’altra banda, a causa del tancament d’algunes biblioteques de les universitats catalanes durant els dies de Nadal, les sol·licituds de Préstec Consorciat PUC rebudes a partir del dilluns 16 de desembre de 2019, se serviran amb retard. El servei es restablirà a partir del dimarts 7 de gener de 2020.

Notícia publicada a https://crai.ub.edu/ca/Noticies-butlleti/prestec-especial-de-nadal-2019-als-crai-biblioteques-de-la-ub

Filed under CRAI

SciFinder-n. Nova plataforma de CAS a disposició de la comunitat UB

L’any vinent, els membres de la comunitat UB tindran a la seva disposició SciFinder-n, la nova plataforma de Chemical Abstract Service (CAS) que substitueix SciFinder on the Web (SFoW).  Per facilitar l’adaptació dels usuaris a SciFinder-n, les dues plataformes coexistiran durant uns mesos.

SciFinder-n no és una actualització de SFoW sinó que ha estat creat sobre una nova plataforma que permetrà en un futur, per exemple, afegir opcions relacionades amb intel·ligència artificial (IA).

Algunes de les millores a destacar que presenta SciFinder-n respecte a SFoW són:

• Interfície molt més senzilla i intuïtiva.  SciFinder-n ha inclòs l’opció “did you mean?” que suggereix termes de cerca a mesura que s’escriu el text.  A més, a la pantalla inicial de cerca s’han afegit dues opcions: “ALL” per cercar a totes les bases de dades alhora i “Suppliers” per cercar directament els proveïdors d’un producte d’interès.
  • Possibilitat de fer cerques combinades, per exemple d’estructura i tema.
  • Resultats bibliogràfics ordenats per la seva rellevància.  Les referències que es troben en primer lloc són realment les més rellevants per a la cerca plantejada.
  • Estratègies de cerca desades automàticament amb l’opció History i es poden tornar a executar posteriorment, també, de forma automàtica. El calendari a History permet  recuperar alguna estratègia desada mesos o, fins i tot, anys enrere.
  • Major contingut.  Entre d’altres, els usuaris de SciFinder-n poden utilitzar les següents eines:
    • PatentPak.  Localitza les substàncies clau d’una patent dins de la patent. Aquesta opció és interessant per als usuaris que treballen amb patents o que les han de llegir. A més, la patent es descarregable en format PDF i s’hi pot cercar per text.
    • MethodsNow Synthesis. Dona accés a protocols sintètics (reaccions) publicats en patents i articles. A SciFinder-n s’han afegit els protocols sintètics als procediments experimentals de SFoW. Els protocols sintètics contenen més informació que els procediments experimentals, per exemple, especifiquen clarament el paper de cada substància a la reacció (catalitzador, reactiu, dissolvent, etc.) i faciliten les dades espectroscòpies, com és la substància final i el seu color, si apareixen a la referència.
    • Retrosynthesis Module. Realitza una anàlisi total de les substàncies i presenta els resultats en un pla intuïtiu de reaccions de retrosíntesi. El sistema selecciona la millor reacció de síntesi en base al: tipus de reacció, cost dels reactius, nombre d’etapes de la reacció, etc. Fins avui dia, la retrosíntesi es basa en reaccions experimentals però, en un futur, el sistema està preparat per a que es pugui plantejar, també, rutes sintètiques teòriques o predictives de productes que no s’han preparat o no s’ha publicat la seva síntesi.

Més informació a:
SciFinder-n: https://www.cas.org/products/scifinder-n
PatentPak: https://www.cas.org/products/patentpak
Retrosynthesis Module: https://www.cas.org/products/scifinder-n/retrosynthesis-planning

Filed under Bases de dades