Daily Archives: 30 Octubre 2019

Conferència «De l’eclipsi d’Eddington al forat negre d’M57. 100 anys de relativitat general experimental»

El proper dia 6 de novembre, coincidint amb el centenari de la presentació, davant la Royal Astronomical Society de Londres, dels resultats de les expedicions organitzades per comprovar la teoria general de la relativitat, s’impartirà la conferència «De l’eclipsi d’Eddington al forat negre d’M57. 100 anys de relativitat general experimental» a càrrec del Dr. Guillem Anglada-Escudé, Investigador Ramón y Cajal de l’Institut de Ciències de l’Espai –CSIC.

Aquest acte, juntament amb l’exposició «100 anys de l’eclipsi que va donar la raó a Einstein», s’emmarca dins de les activitats, organitzades pel Departament de Física Quàntica i Astrofísica i el CRAI de la UB, per commemorar del centenari de l’eclipsi total de Sol que va tenir lloc el 29 de maig de 1919.  L’eclipsi va permetre mesurar el desviament de la llum quan passa a prop del Sol i, d’aquesta manera, es va corroborar la teoria general de la relativitat d’Albert Einstein.

La conferència «De l’eclipsi d’Eddington al forat negre d’M57. 100 anys de relativitat general experimental» tindrà lloc a l’Aula Magna Enric Casassas de les Facultats de Física i Química, dimecres 6 de novembre, a les 12:45 h.

L’exposició «100 anys de l’eclipsi que va donar la raó a Einstein» la podeu visitar a l’hemeroteca del CRAI Biblioteca de les Facultats de Física i Química, de dilluns a divendres, de 8:00 a 20:00 h fins a final d’any, o consultar l’exposició virtual.

Us hi esperem!

1 comentari