Daily Archives: 19 Setembre 2019

La Universitat de Barcelona estrena la sèrie de divulgació audiovisual «Desxifrant la taula periòdica»

Universitat de Barcelona continua amb les activitats commemoratives de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics amb la nova sèrie de divulgació «Desxifrant la taula periòdica».  La sèrie produïda per les unitats de Comunicació i d’Audiovisuals de la UB es difondrà a través de Youtube i les diferents xarxes socials de la Universitat.

L’objectiu de la sèrie és mostrar que la influència de la taula periòdica no es limita a la química, sinó que arriba a altres disciplines com poden ser les belles arts, la filosofia o la filologia.  Per tenir aquesta visió transversal, la sèrie consta de quatre capítols, que s’aniran emetent de setembre a desembre d’aquest any, i que aprofundiran, d’una manera divulgativa, en diversos aspectes de la taula periòdica amb entrevistes a experts de la UB de diferents àmbits de coneixement.

Els títols dels capítols i els experts que hi han participat són:

«150 anys de la taula periòdica: l’inventari còsmic» amb els catedràtics Claudi Mans i Santiago Álvarez (Facultat de Química) —autors del llibre 150 anys de taules periòdiques a la Universitat de Barcelona (Edicions UB, 2019).  Aquest capítol es va estrenar dimarts passat.

«La taula periòdica: icona gràfica i cultural» amb els professors Miquel Seco (Facultat de Química) i Jesús del Hoyo (Facultat de Belles Arts)

«L’origen dels noms dels elements» amb els professors Maria Reina Bastardas i José Enrique Gargallo (Facultat de Filologia)

«Un univers d’elements químics» amb la investigadora Anna Ferré Mateu (Institut de Ciències del Cosmos, Facultat de Física) i el professor Jesús M. Galech (Facultat de Filosofia)

Filed under Notícies, Universitat de Barcelona