Exposició de manuscrits inèdits d’Albert Einstein

A la Universitat Hebrea de Jerusalem es va inaugurar, el passat 6 de març, una exposició que mostra una col·lecció de manuscrits inèdits d’Albert Einstein, tot coincidint amb el 140è aniversari del seu naixement.

La mostra, que consta de 110 manuscrits de l’insigne físic alemany, inclou: notes matemàtiques, la majoria datades entre 1944 i 1948; un apèndix, sense publicar, a un article científic sobre la Teoria Unificada presentat a l’Acadèmia Prusiana de Ciència el 1930 i què es creia perdut; i correspondència personal al seu fill Hans Albert (1935) i al seu amic, també científic, Michele Besso.

Aquesta nova col·lecció s’afegeix a l’extensa recopilació de l’Arxiu Albert Einstein format per més de vuitanta mil manuscrits, cartes i fotografies que es conserven i custodien a la Universitat Hebrea de Jerusalem, a la fundació de la qual Einstein contribuí i cedí el seu llegat.

El 2012, s’endegà el projecte de digitalització dels arxius en possessió de l’Arxiu Albert Einstein de la Universitat Hebrea de Jerusalem i de l’Einstein Papers Project de l’Institut de Tecnologia de Califòrnia.  Els documents digitalitzats fins ara els podeu visualitzar a la web Einstein Archives Online.

Al CRAI Biblioteca de Física i Química podeu consultar una àmplia col·lecció d’obres d’Einstein a la secció Obres Completes d’Autors Clàssics.

Filed under Biblioteca, Física, Notícies

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )