Inaugurada l’exposició: Homenatge al Dr. Josep Castells (1925 – 2018)

El passat 7 de novembre, juntament amb la inauguració de la catorzena mostra del Fons Històric del CRAI Biblioteca de Física i Química: Fritz Haber: cara i creu d’un Premi Nobel, el Rector de la Universitat de Barcelona  Joan Elias va inaugurar l’exposició “Homenatge al Dr. Josep Castells (1925 – 2018)” en record del Dr. Josep Castells i Guardiola, científic i docent del Departament de Química Orgànica de la Facultat de Química de la Universitat de Barcelona que ens va deixar el 30 de juliol d’enguany.

El Dr. Castells obtingué el títol de doctor en Ciències Químiques per la Universidad de Madrid el 1950 amb la defensa d’una tesi dirigida pel prof. Josep Pascual i Vila.  Des de llavors, fins el 1997, quan va deixar la universitat com a professor emèrit, es va dedicar amb cos i ànima a la recerca i a la docència; primer, al CSIC; més tard, a la UAB i; finalment, a la UB.  El llegat de la seva trajectòria científica-docent és nombrós, divers (articles científics i divulgatius, llibres escrits, llibres traduïts, tesis dirigides, apunts mecanografiats…) i ha estat reconegut arreu.

Durant el seu mandat com a director del Seminari de Química (actualment CRAI Biblioteca de Física i Química) del 1979 al 1990, el Dr. Castells, conscient de la importància del paper de les biblioteques com a suport per a l’aprenentatge i la investigació, va esmerçar força temps i esforç per aconseguir recursos econòmics per fer del Seminari una biblioteca universitària de referència en química a Espanya.  Per això, es va proveir el Seminari d’obres de referència que no tenien a cap altra biblioteca de l’Estat, d’equips informàtics, i d’un servei  de teledocumentació que va fer de la biblioteca de les facultats de física i de química en una biblioteca pionera i moderna en l’estat espanyol en quant a serveis i també en noves tecnologies.

La il·lusió, entusiasme, honestedat i rigor amb què va desenvolupar la seva tasca científica i docent; i la visió estratègica i oberta a les novetats són paleses als pòsters i documents exposats en aquesta mostra.

L’exposició es podrà visitar a l’hemeroteca del CRAI Biblioteca de Física i Química fins l’octubre de l’any vinent.

Us hi esperem!

1 comentari

Filed under Biblioteca, CRAI, Notícies

One response to “Inaugurada l’exposició: Homenatge al Dr. Josep Castells (1925 – 2018)