Nobel de Química 2017

La Reial Acadèmia Sueca de les Ciències ha atorgat avui el Premi Nobel de Química 2017 al suís Jacques Dubochet, el germànic-americà Joachim Frank i el britànic Richard Henderson per desenvolupar la “criomicroscopia electrònica per a la determinació estructural en alta resolució de biomolècules en una solució”.

Aquesta tècnica permet observar en alta resolució biomolècules. Es tracta d’un “mètode que ha portat la bioquímica a una nova era” segons els acadèmics suecs.

Dubochet ( Suïssa, 1942) és professor honorari de biofísica a la Universitat de Lausana; el seu col·lega Frank (Alemanya, 1940) exerceix a la Universitat de Columbia de Nova York, i Henderson, nascut a Escòcia el 1945, és professor de biologia molecular a la Universitat britànica de Cambridge.

Els guardonats rebran un diploma, una medalla d’or i es repartiran 9 milions de corones sueques, aproximadament uns 943.784 euros.

Amb el premi Nobel de Química finalitzen els premis Nobel de ciències. L’entrega del premi, diplomes i medalles corresponents, tindrà lloc el 10 de desembre a Estocolm, coincidint amb l’aniversari de la mort d’Alfred Nobel.

Més informació a Nobel Prize.

Save

Filed under Notícies, Organismes i Institucions, Química