Daily Archives: 1 Desembre 2016

Préstec especial de Nadal

2016prestecnadalxarxesEls CRAI Biblioteques de la Universitat de Barcelona ofereixen als seus usuaris un préstec especial de Nadal.
 Els documents prestats i renovats a partir del dilluns 5 de desembre de 2016, tindran com a data de retorn el dilluns 9 de gener de 2017. Els documents de Bibliografia recomanada tindran préstec especial des de dimecres 14 de desembre de 2016.

D’altra banda, a causa del tancament d’algunes biblioteques de les universitats catalanes durant els dies de Nadal, les sol·licituds de Préstec Consorciat PUC rebudes a partir del dilluns 19 de desembre, se serviran amb retard. El servei es restablirà a partir del dilluns 9 de gener de 2017.

Font: Notícies del CRAI

Save

Filed under CRAI, Notícies

«El repte de compartir les dades de recerca», a càrrec d’Ignasi Labastida

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

Dades obertesFotografia original de justgrimes, sota llicència CC BY-SA 2.0

L’accés a les dades que sustenten la publicació de qualsevol resultat obtingut en un procés de recerca, ha esdevingut essencial per validar-lo i per reproduir-lo. Per aquesta raó, els requeriments per fer públiques les dades amb les quals es treballa han augmentat els darrers anys. I no només a l’hora de fer-les públiques sinó també a l’hora de permetre’n la reutilització. Aquests requeriments suposen diversos reptes com per exemple: on publicar-les? Com s’han de difondre? En aquesta xerrada intentarem explicar com s’han de compartir les dades i quines són les polítiques que ho exigeixen.

La xerrada, a càrrec d’Ignasi Labastida, responsable de la Unitat de Recerca i de la Oficina de Difusió del Coneixement del CRAI, se celebrarà dimecres, 14 de desembre a les 12:00, a l’aula T1 de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica.

View original post

Filed under Ciències, Tecnologia