Nobel Química 2016

nobel-quimica

La Reial Acadèmia de les Ciències de Suècia ha atorgat avui el Premi Nobel de Química del 2016 als  investigadors Jean Pierre Sauvage, Sir J. Fraser Stoddart i Bernard L. Feringa  “pel disseny i síntesi de màquines moleculars”.

Jean-Pierre Sauvage nascut el 1944 a París (França), és professor emèrit de la Universitat d’Estrasburg, Sir J. Fraser Stoddart nascut a Edimburg (Regne Unit) el 1942 és professor a la Universitat Northwestern d’Illinois (USA) i l’holandès  Bernard L. Feringa (Barger-Compascum, 1951) és professor de Química Orgànica a la Universitat de Groningen (Països Baixos).

Segons l’Acadèmia sueca el treball dels tres guardonats  “ha portat la química fins a una nova dimensió i les màquines moleculars s’utilitzaran en el desenvolupament de nous materials, sensors i dispositius d’emmagatzemament d’energia”.

Amb el premi Nobel de Química finalitzen els premis Nobel de ciències. L’entrega del premi, diplomes i medalles corresponents, tindrà lloc el 10 de desembre a Estocolm, coincidint amb l’aniversari de la mort d’Alfred Nobel.

Més informació a Fundació Nobel.

Save

Filed under Notícies, Organismes i Institucions, Química