Daily Archives: 4 Octubre 2016

Nobel de Física 2016

nobel-fisica

La Reial Acadèmia Sueca de Ciències ha atorgat avui als científics britànics David J. Thoules (1934, Bearsden) de la Universitat de Washington a Seattle (USA), F. Duncan M. Haldane (1951, London) de la Universitat de Princeton (USA) i J. Michael Kosterlitz (1942, Aberdeen) de la Universitat de Brown a Providence (USA),  el  premi Nobel de Física 2016 “pels descobriments teòrics de les transicions de la fase topològica i les fases topològiques de la matèria”.

Més informació a la web oficial de la Fundació Nobel: Nobelprize.org

Els guardonats rebran un diploma, una medalla d’or i es repartiran 8 milions de corones sueques, aproximadament 879.000 euros.  David J. Thoules s’emporta la meitat del premi i F. Duncan M.Haldane i J. Michael Kosterlitz un quart cadascú.

La cerimònia d’entrega del premi tindrà lloc el 10 de desembre a Estocolm coincidint amb l’aniversari de la mort d’Alfred Nobel.

Recordeu que demà,  5 d’octubre, s’atorgarà el premi Nobel de Química.

Save

Filed under Física, Notícies, Organismes i Institucions

Cursos de formació d’usuaris

El CRAI Biblioteca de Física i Química ofereix una nova programació de cursos de formació d’usuaris enfocats a explicar els diferents serveis i recursos electrònics de la Biblioteca.  Vegeu tota la informació i el formulari d’inscripció a l’aula Formació d’usuaris del CRAI: Informació i Inscripcions del Campus Virtual de Formació la UB.

cursos-de-formacio-dusuaris-2016-17

Recordeu que també podeu demanar cursos a mida sobre qualsevol tema o recurs relacionat amb la Biblioteca des del Campus Virtual o bé anant o trucant personalment a la vostra Biblioteca.

Save

Filed under Bases de dades, Biblioteca, CRAI, Cursos, Recursos electrònics