Daily Archives: 8 Desembre 2015

Accés virtual a la mostra “La Publicitat a les revistes científiques l’any 1915”

publicitat2

El novembre de 1915, ara fa cent anys, Einstein presentava la Teoria de la relativitat general a l’Acadèmia Prussiana de Ciències. Per aquest motiu el CRAI Biblioteca de Física i Química de la UB organitza durant el curs 2015-16 una exposició basada en els fons bibliogràfics relacionats amb aquesta teoria. Vegeu notícia anterior.

Lligada a aquesta efemèride, hem seleccionat una mostra d’anuncis publicitaris publicats dins de revistes científiques d’aquell mateix any, una publicitat que ens permet  emmarcar aquesta efemèride dins de la seva època, en plena guerra mundial, i alhora ens dóna una visió real de l’esdevenir en la vida quotidiana.

Des de principis d’octubre, podeu veure  aquesta mostra a les vitrines del  vestíbul d’entrada del CRAI Biblioteca de Física i Química o bé, accedir-hi a l’exposició virtual.

Filed under Biblioteca, Història de la Ciència, Revistes

Préstec especial de Nadal

prestecnadal1Els CRAI Biblioteques de la Universitat de Barcelona ofereixen als seus usuaris un préstec especial de Nadal.
Els documents prestats i renovats a partir del dilluns 14 de desembre de 2015, tindran com a data de retorn el dia 7 de gener de 2016.
D’altra banda, a causa del tancament d’algunes biblioteques de les universitats catalanes durant els dies de Nadal, les sol·licituds de Préstec Consorciat PUC rebudes a partir del  dilluns 14 de desembre, se serviran amb retard. El servei es restablirà a partir del 7 de gener de 2016.

Filed under Biblioteca, CRAI, Notícies