Ciència i llibres floreixen de nou per Sant Jordi

Un any més, l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) ha elaborat per Sant Jordi, un recull de llibres de ciència escrits per alguns dels seus socis que es dediquen a la investigació i a la divulgació científica.

A “Ciència i llibres floreixen de nou per Sant Jordi” hi trobareu llibres com:

mazonsantjordi2015

“Un submarí d’aire i altres 28 experiments” de Jordi Mazon

El soci Jordi Mazon, professor i investigador al Departament de Física Aplicada de la Universitat Politècnica de Catalunya, planteja l’experimentació com a base de la ciència, essencial per arribar a comprendre el perquè i el com passen les coses. La proposta d’experiments d’aquest llibre permeten iniciar-te al món de l’experimentació científica en els camps de l’electricitat i magnetisme, l’aire, la densitat dels cossos, forces i pressions, i la calor.

A Un submarí d’aire i altres 28 experiments (Cossetània edicions) cada experiment s’estructura d’una forma similar que respon a quatre preguntes: Què volem demostrar? Què necessitem? Com ho fem? Per què i què ha passat?, i requereixen material senzill i a l’abast de tothom.

vladisantjordi2015

“Decir la ciencia. Divulgación y periodismo de Galileo a Twitter”, de Vladimir de Semir

Vladimir de Semir, expresident de l’ACCC i  director acadèmic del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de la Universitat Pompeu Fabra, ha publicat recentment la seva obra Decir la ciencia. Divulgación y periodismo de Galileo a Twitter (publicat i editat per la Universitat de Barcelona).

Es tracta d’un assaig sobre les relacions entre el periodisme i la ciència i sobre l’impacte en la societat del coneixement. L’autor reflexiona sobre la importància que ha tingut al llarg de la història la divulgació de la informació i el saber en el desenvolupament del coneixement.

El llibre està dividit en catorze capítols, una autèntica radiografia de la professió. L’autor desgrana, una rere l’altra, totes les consideracions apreses durant més de quaranta anys de la trajectòria professional -“una època daurada del periodisme científic” com ell mateix qualifica- i ens ofereix una sèrie d’anàlisis i reflexions que, per un costat, sintetitzen la història de l’ofici i per l’altre, proposen una visió de com hauria de ser el futur.

Font: ACCC

Filed under Ciències, Llibres, Organismes i Institucions