Daily Archives: 8 Octubre 2014

Nobel de Química 2014

Nobel Química 2014La Reial Acadèmia de les Ciències de Suècia ha atorgat avui el Premi Nobel de Química de 2014 als  investigadors nord-americans Eric Betzig  i William E. Moerner, juntament amb l’alemany Stefan W. Hell  pel desenvolupament de la microscòpia fluorescent. Les seves investigacions han fet possible la microscòpia òptica en la nanodimensió o nanoscòpia que permet estudiar molècules individuals dins de cèl·lules vives. El jurat ha explicat que aquest avanç ha contribuït a l’estudi de malalties com l’Alzheimer i el Parkinson, així com l’ anàlisi de processos cognitius en les neurones del cervell.

Eric Betzig (1960) és doctor per la Universitat Cornell d’Ithaca, a Nova York, i actualment treballa a l’institut mèdic Howard Hughes, d’Ashburn.  William E. Moerner (1953), es va doctorar a la Universitat Cornell i treballa en la de Stanford. Stefan W. Hell (1962) es va doctorar a la Universitat de Heidelberg i dirigeix l’Institut Max Planck de Química Biofísica, a Gotinga, i el Centre Alemany d’Investigació contra el Càncer de Heildelberg

Amb el premi Nobel de Química finalitzen els premis Nobel de ciències. L’entrega del premi, diplomes i medalles corresponents, tindrà lloc el 10 de desembre a Estocolm, coincidint amb l’aniversari de la mort d’Alfred Nobel.

Més informació a Fundació Nobel.

Filed under Notícies, Organismes i Institucions, Química

Elsevier Chemistry Portal

Blog del CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació

Imatge de newlow sota llicència CC BY Imatge de newlow sota llicència CC BY

Us presentem l’Elsevier Chemistry Portal, el lloc web dedicat a aquesta ciència que el grup Elsevier va llançar l’estiu passat.

En aquest portal trobareu recursos d’informació en l’àmbit de la química i eines de comunicació amb altres investigadors. Destaquem:

• Blog on contribueixen autors i editors de llibres i articles publicats per Elsevier
  • Perfils a xarxes socials amb els que estar al dia de novetats i notícies: Facebook, Twitter i Google+
  • Novetats editorials
  • Articles destacats i populars
  • Grups de Mendeley dedicats als diferents aspectes de la química
  • Conferències i altres esdeveniments d’arreu del món

Si la vostra àrea de recerca és la química, aquest pot ser un bon punt d’informació. El CRAI de la UB us ofereix accés al portal Sciencedirect, des d’on podreu accedir als articles i llibres recomanats en aquest portal, sempre que estem subscrits. A més a més…

View original post 22 more words

Filed under Química, Recursos electrònics