Nobel de Física 2014

Nobel fisica 2014La Reial Acadèmia Sueca de Ciències ha atorgat avui als científics Isamu Akasaki (1929, Universitat de Nagoya, Japó) , Hiroshi Amano (1960, Universitat de Nagoya, Japó) i Shuji Nakamura (1954, Universitat de California, USA)  el premi Nobel de Física 2014 per “la invenció del LED blau, una font de llum més eficient”.  El comitè Nobel ha argumentat que aquest descobriment encaixa perfectament en “l’esperit d’Alfred Nobel “de fer invents que suposin un gran benefici per a la humanitat i  ha assegurat que el LED és “una nova llum per il·luminar el món”.

Els guardonats rebran un diploma, una medalla d’or i es repartiran 8 milions de corones sueques, aproximadament 879.000 euros.

La cerimònia d’entrega del premi tindrà lloc el 10 de desembre a Estocolm coincidint amb l’aniversari de la mort d’Alfred Nobel.

Recordeu que demà, 8 d’octubre, s’atorgarà el premi Nobel de Química.

Més informació:

The Official Web Site of the Nobel Prize