Àtom de Bohr: 100 anys en òrbita

Invitacio_A_B

El pròxim dimecres, 13 de novembre a les 12h,  s’inaugura  la novena mostra del Fons Històric de la Biblioteca de Física i Química : “Àtom de Bohr: 100 anys en òrbita″.

L’acte d’inauguració tindrà lloc a l’Aula Magna Enric Casassas de les Facultats de Física i Química, amb la representació de l’obra de teatre “El somriure de la Lluna”, una escenificació de les converses de  Bohr i Einstein sobre la interpretació de la mecànica quàntica, a càrrec d’un grup de professors i estudiants de la Facultat de Física.

El 1913, Niels Bohr formula el seu model atòmic  basant-se conceptualment en el model de Rutherford. El 1922, rep el Premi Nobel de Física, pels seus treballs sobre l’estructura atòmica i la radiació.

Bohr ha estat un dels científics més influents del segle XX. Cal destacar la  seva contribució al desenvolupament de la mecànica quàntica i les seves aportacions a la física nuclear.

Podeu visitar l’exposició bibliogràfica sobre Niels Bohr i el seu model atòmic, a l’Hemeroteca de la Biblioteca de Física i Química durant tot el curs 2013-2014.

1 comentari

Filed under Biblioteca, CRAI, Notícies