Daily Archives: 9 Octubre 2012

Premi Nobel de Física 2012

El físic francès Serge Haroche i el nord-americà David J. Wineland han estat guardonats avui per la Reial Acadèmia Sueca de Ciències amb el premi Nobel de Física 2012 “pels seus innovadors mètodes experimentals que han permès la mesura i manipulació de sistemes quàntics individuals”

Serge Haroche nascut a Casablanca (Marroc) el 1944 i actualment catedràtic de Física Quàntica al Col·legi de França i a l’Escola Normal Superior de Paris i David J. Wineland nascut a Milwaukee (USA) el 1944 i professor de la Universitat de Colorado “han obert una porta a una nova era d’experimentació a la Física Quàntica demostrant que és possible l’observació directa de les partícules quàntiques sense destruir-les”

Aquests dos científics han desenvolupat el seus treballs en el camp de la Òptica Quàntica que estudia la interacció entre la llum i la matèria. Els seus mètodes i investigacions han permès fabricar rellotges extremadament precisos i són bàsics en la futura fabricació d’un ordenador super ràpid basat en la Física Quàntica.

Els guardonats rebran un diploma, una medalla d’or i es repartiran 8 milions de corones sueques, aproximadament 930.000 €. Aquest any la dotació econòmica dels Premis Nobel és un 20% inferior a la d’anys anteriors.

La cerimònia d’entrega del premi tindrà lloc el 10 de desembre a Estocolm coincidint amb l’aniversari de la mort d’Alfred Nobel.

Més informació a la web de la Fundació Nobel.

Recordeu que demà s’atorgarà el premi Nobel de Química.

1 comentari

Filed under Física, Notícies, Organismes i Institucions