Daily Archives: 30 Mai 2011

“Els Elements” de Theodore Gray

Us presentem una de les darreres adquisicions de la Biblioteca de Física i Química. Es tracta de l’edició en català del llibre “Els Elements” de Theodore Gray  publicat per l’Institut d’Estudis Catalans, Publicacions de la Universitat de València i la Universitat Autònoma de Barcelona.

Aquest llibre mostra cadascun dels elements de la taula periòdica mitjançant  fotografies de grans dimensions de l’element pur i d’algunes formes en què es poden trobar a la vida quotidiana, explica la història, les propietats i curiositats de cada element i dels seus compostos, i  dóna dades científiques com el pes atòmic, el radi atòmic, el diagrama de l’estructura cristal·lina, etc  que serveixen per a definir-los.

En total, consta de dues-centes quaranta pàgines a tot color i cinc-centes fotografies, a més d’un pòster de la taula periòdica. El seu objectiu és apropar la Química a tots els públics d’una manera visual i entenedora.

La publicació d’aquest llibre s’emmarca dins dels actes commemoratius de l’Any Internacional de la Química.

1 comentari

Filed under Llibres, Química