Conferència a càrrec del Dr.H.W.Kroto, premi Nobel de Química 1996

El proper 11 de març a les 12:30 h tindrà lloc a l’Aula Magna Enric Casassas de la Facultat de Química la conferència “Carbon in Nano and Outer Space” a càrrec del Dr. Harold W. Kroto.

El Dr. H. W.Kroto va ser guardonat, l’any 1996, amb el Nobel de Química juntament amb els Drs. R.E. Smalley i R.F. Curl pel descobriment dels ful·lerens, una família de molècules amb estructura de gàbia tancada, altament simètriques i constituïdes exclusivament per àtoms de carboni. El més conegut és el “Buckminsterful·lerè” que conté 60 àtoms de carboni (C60) amb una estructura geomètrica, semblant a un baló de futbol, formada per 20 hexàgons i 12 pentàgons.

A l’hemeroteca de la Biblioteca de Física i Química podeu visitar una mostra bibliogràfica commemorativa dels 25 anys del descobriment dels Ful·lerens: “25 anys de Ful·lerens”

Filed under Notícies, Química, Universitat de Barcelona

1 responses to “Conferència a càrrec del Dr.H.W.Kroto, premi Nobel de Química 1996

1. Retroenllaç: De l’11 al 13 de març « L'agenda de la cultura científica