50 anys de làser, una eina que ens ha canviat la vida

El proper dimecres 20 d’octubre a les 12h., s’inaugura la sisena mostra del fons històric de la Biblioteca de Física i Química: “50 anys de làser, una eina que ens ha canviat la vida”

Aquest any es commemora que fa cinquanta anys, el 16 de maig de 1960, Theodore Maiman, investigador del Hughes Research Laboratories de Malibú (Califòrnia) encenia el primer làser de la història de la humanitat.

La inauguració, presidida pel rector Dr. Dídac Ramírez, tindrà lloc a l’Aula Magna Enric Casassas de les Facultats de Física i Química amb la conferència “50 anys de làser. Aplicacions actuals i futures en ciència i tecnologia” a càrrec del Dr. Ramon Vilaseca de la Universitat Politècnica de Catalunya.

La mostra que  tracta de  l’evolució històrica de les teories òptiques de la llum i del desenvolupament del làser a partir de 1960, es podrà visitar a l’Hemeroteca de la  Biblioteca de Física i Química durant tot el curs 2010-2011.

Més informació a les Notícies del CRAI

Filed under Biblioteca, Física, Notícies

2 responses to “50 anys de làser, una eina que ens ha canviat la vida

1. Retroenllaç: 50 anys de làser « L'agenda de la cultura científica