Premi Nobel de Química 2010

Richard F. Heck(EEUU, 1931)  investigador de la Universitat de Delaware, Ei-ichi Negishi (Japó, 1935) que treballa a la Universitat de Purdue, en West Lafayette (EEUU) i Akira Suzuki (Japó, 1930) de la Universitat Hokkaido de Sapporo (Japó) son els guanyadors del premi Nobel de Química de 2010 per desenvolupar nous mètodes per a l’obtenció de  molècules complexes en síntesi orgànica, concretament  reaccions d’acoblament creuat catalitzades per pal·ladi

Les reaccions de catàlisi amb pal·ladi estudiades pels tres guardonats han proporcionat als químics una eina molt eficaç i precisa que ha permès sintetitzar des de nous fàrmacs, per exemple contra el càncer, fins a materials plàstics i molècules utilitzades a la industria electrònica.

Amb el premi Nobel de Química finalitzen els premis Nobel de ciències. Ahir es va concedir el premi de Física i dilluns el de Medicina,  i com a la resta de premis l’entrega del premi, diplomes i medalles corresponents, tindrà lloc el proper 10 de desembre en una cerimònia a Estocolm.

Filed under Notícies, Organismes i Institucions, Química