Novetat:The Magic Telescopes

Magic telescopi

El DAM, Departament d’Astronomia i Meteorologia, ens ha donat el DVD titulat The Magic Telescopes: Eyes for the Extreme Universe. Aquest és un DVD, editat amb motiu de l’Any Internacional de l’Astronomia, que tracta dels telescopis MAGIC construïts al Roque de los Muchachos a la illa de La Palma. Aquests telescopis són els majors telescopis Txerenkov del món.

MAGIC és una col·laboració científica internacional formada per diferents instituts d’investigació i universitats, inclosa la Universitat de Barcelona. El DVD que han editat i que teniu disponible a la Biblioteca, conté dues pel·lícules. La primera pel·lícula (18 minuts) tracta de  la física i la tecnologia dels telescopis MAGIC  i  la segona (11 minuts) de la tècnica de detecció d’aquests telescopis.

Podeu veure aquestes pel·lícules i altres relacionades, en diferents idiomes inclòs l’espanyol, a la pàgina web http://magic.mppmu.mpg.de/gallery/movies/

2magics

Filed under Astronomia, Donatius