“Els Elements” de Theodore Gray

Us presentem una de les darreres adquisicions de la Biblioteca de Física i Química. Es tracta de l’edició en català del llibre “Els Elements” de Theodore Gray  publicat per l’Institut d’Estudis Catalans, Publicacions de la Universitat de València i la Universitat Autònoma de Barcelona.

Aquest llibre mostra cadascun dels elements de la taula periòdica mitjançant  fotografies de grans dimensions de l’element pur i d’algunes formes en què es poden trobar a la vida quotidiana, explica la història, les propietats i curiositats de cada element i dels seus compostos, i  dóna dades científiques com el pes atòmic, el radi atòmic, el diagrama de l’estructura cristal·lina, etc  que serveixen per a definir-los.

En total, consta de dues-centes quaranta pàgines a tot color i cinc-centes fotografies, a més d’un pòster de la taula periòdica. El seu objectiu és apropar la Química a tots els públics d’una manera visual i entenedora.

La publicació d’aquest llibre s’emmarca dins dels actes commemoratius de l’Any Internacional de la Química.

1 comentari

Filed under Llibres, Química

One response to ““Els Elements” de Theodore Gray

1. Me parece muy significativo el que un estudiante o cualquier persona que lo deseen, obtengan la oportunidad de poder acceder a una base de datos computarizada para obtener su propia colección de información.Algo que me parece de cierto interés destacar en cuanto a lo que he leído sobre el artículo, es que se trata de una base de datos accesible a todo el mundo, ya que no solo esta diseñada para ser utilizada por documentalistas, algo que me parecía significativo de resaltar ya que me parece muy importante que el uso y manejo de las bases de datos deben estar diseñadas para el uso de todas las personas que lo deseen.Pienso que esta base de datos es muy importante e interesante de conocer sobretodo para los estudiantes del campo de Biomedicina. Muchos estudiantes no tienen conocimiento de este tipo de base de datos, por ello creo que mostrando una visión o difusión mas amplia sobre las distintas bases de datos existentes, se podría facilitar a mucha gente el acceso a grandes cantidades de información de una manera rápida y flexible.

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )